söndag 13 juni 2010

Time To Say Goodbye


Denna blogg skapades i två olika syften.

1) Som en plattform för mina elever för att nå ut till eleverna snabbt.
2) För min egen skull för att testa nya vägar i min kurs Nätbaserat lärande.

Jag tycker verkligen att jag har nått ut till alla eleverna med denna blogg. De har lätt kunnat hitta
information och på ett naturligt sätt så säger en av mina elever sista veckan.
-Victoria, du kan väl lägga ut fotograferingstider odyl på bloggen
-Självklart säger jag.

Den här bloggen har varit till en sån otrolig hjälp för mig under året.
Jag har lärt mig att använda blogspot, redigera inlägg, lägga in klipp osv.

På Onsdag är min examination i högskolekursen och mina studenter har gått ut.
Vad gör jag då med den här bloggen?

Dessa tankar fick mig verkligen att inse att det är nog jag själv som kanske kommer
att sakna detta mest. Vem ska jag skriva för? När jag dessutom ska gå hem och vara mammaledig!
Separationsångesten över att dels lämnat iväg mina härlig elever till arbetslivet samt högskola dessutom att inte ha någon att skriva för.

Allting har ett slut, och det är dags att säga farväl till den här bloggen.
Det känns tomt.

Men jag har bestämt mig för att skriva en ny "bok" - inte för någon klass utan för alla de som
vill läsa där jag själv kan skriva ner mina tankar om marknadsföring, tips, nyheter men framförallt
inom sociala medier. För är det någonting jag har lärt mig under min egna kurs så handlar det om att lämna avtryck, och det vill jag fortsätta med.

Jag önskar alla underbara härliga elever i HP07 all lycka till i framtiden.
Ni har lämnat avtryck hos mig. Ta för Er av livet och VÅGA ta nya steg!

Victoria*








1 kommentar:

Jenny sa...

Separationsångest på hög nivå!
Jag har nog aldrig känt mig så här tom som jag har gjort de här 2 dagarna efter studenten. Jag kan inte riktigt fatta att jag inte ska gå till skolan imorgon, sätta mig vid en dator och lyssna på musik, skutta runt i landskapet och skratta med elever och lärare.. Det kommer ta ett tag att inse att det faktiskt är slut, hur jobbigt det än låter. Mina 3 år på handel har varit helt underbara. Jag har så många sjuka minnen med alla, och jag är så glad att jag hamnade i världens bästa klass och fick så otroligt fina lärare. Jag har lärt mig så mycket och vuxit med mig själv. Allt tack vara att jag har fått varit bland mina bästa vänner varje dag som har fått mig och skrattat och varit mig själv.
Tack Victoria för allt, du har verkligen varit en stjärna och jag hoppas att jag har lämnat ett bra avtryck hos dig.. och förlåt för det där med kackerlackan ;)
HP07, jag älskar er!

Puss och kram Jenny