tisdag 26 januari 2010

De skapar spetsigare marknadsföring i mobilen

10-01-26 10:49

Orange lanserar Orange Shots, en tjänst som öpppnar möjligheten för kunder att marknadsföra sig via utvalda kundsegment i operatörens databas.

Det nya konceptet från Orange ska ge nya möjligheter för mer riktad reklam via mobiltelefoner.

Från och med den 1 februari öppnar operatören sin databas och erbjuder annonsörerna möjlighet att skicka riktad reklam till utvalda kundgrupper.

Orange har genomfört testkampanjer med bland andra annonsörerna 4Music, Ubisoft, Snickers och COI, enligt Marketing Week.

Orange Shots fungerar via sms och mms och ska skapa interaktion med kunderna, genom att uppmuntra till återkoppling med synpunkter, betyg och recensioner.

Kunderna erbjuds godbitar som specialerbjudanden, exklusiv tillgång till nyheter och branschdiskussioner, förhandstittar på filmer och spel och sportresultat.

– Orange Shots kommer att hjälpa annonsörerna att hitta nya sätt att interagera med sina kunder och bygga lojalitet genom tillgång till exklusivt material. Det är mer än ett vanligt sms, det är skräddarsydd kommunikation som kunderna vill ha, säger Marc Overton, vice vd för affärsutveckling och partnerskap hos Orange UK.

Inga kommentarer: